Ihmiskoe

Toinen viikko takana:

1: Liityin ryhmiin. En kuitenkaan löytänyt keskusteluja, jotka olisivat tuntuneet mielenkiintoisilta. Olisikin luultavasti kannattanut enemmän liittyä suomalaisiin ryhmiin ja kasvattaa sitä kautta verkostoja. Muutan asian tällä viikolla.

2: Kannustin kontakteja viikon puolivälin tienoilla, jolloin kävin läpi kaikki kontaktit ja kannustin heitä “realistisen optimistisesti”, sillä varmaa tietoja kaikkien taidoista ei toistaiseksi ole. Muutama kävi “vastalahjana” kannustamassa myös minua.

3: Tutkin muiden profiileja ja etsin vinkkejä oman sivun päivittämiseen esimerkiksi otsikon ja tiivistelmän osalta. Tutkin myös, mihin ryhmiin kontaktini kuuluivat ja liityin muutamaan ryhmään tätä kautta.

Tulos:

Vierailut: 1 → 12 → 21     Yhteydet: 25 → 28 → 44 Onnistunut? Kyllä!!

Kolmannen viikon keinot:

  • Liity ryhmiin, jotka toimivat omalla alueella tai omalla alalla. Etsi siis ryhmiä oman alan, paikkakunnan tai maan mukaan. Esimerkiksi hakusanalla “Suomi” löytyy 69 ryhmää. Älä siis verkostoidu vain kavereiden kesken, ryhmistä voit löytää uusia kontakteja!
  • Lisää Facebook-kontaktit. Tähän ei ole suoraa keinoa LinkedInissä, mutta ohjeita homman hoitoon löytyy esimerkiksi täältä:
    https://www.linkedin.com/pulse/how-do-you-find-add-facebook-contacts-linkedin-wahab-chuhan
  • Tee “katseluhyökkäys”. Avaa My Network → People You May Know. Saat listan ihmisistä, joista suurimmasta osasta et ole luultavasti kuullutkaan. Klikkaa jokaista henkilöä siten, että hänen profiilinsa avautuu uuteen välilehteen. Avaa välilehdet yksitellen ja lisää kontakteihin jos tunnet henkilön (tai uskallat lisätä tuntemattoman). Jokainen näistä henkilöistä saa tiedon, että olet käynyt heidän sivullaan ja todennäköisesti ainakin osa käy katsomassa kuka olet. Nopeaa ja tehokasta.

Kanavan ulkoasun uusiminen

Tällä viikolla uudistin kanavan ulkoasua lisäämällä kaikkiin videoihin vesileiman ja uusimalla kanavan keulakuvan. Tämä selvästi vaikutti Youtuben suosittelu algoritmiin sillä juuri tätä ennen lataamani video saavutti tavanomaisen katsojamäärän muutamassa tunnissa mihin yleensä on kulunut viikkoja. Virallisia tietoja ei ole vielä kuitenkaan saatavilla sillä Youtuben analytiikka tarvitsee 2-3 päivää luodakseen tarpeeksi dataa jokaiselle videolle. Lisäksi uudistin kanavan video luettelo hierarkiaa ja automatisoin videoiden lisäämistä toisto luetteloihin. Lisäksi kokeilu kanavan uudesta promootio menetelmästä onnistuivat tekniseltä aspektista, muttei tuotannollisesta. Mahdollisesti lisää tästä ensi viikon blogissa.

Sarjakuva

Viime viikko meni sarjakuvan julkaisussa enemmän teorian opiskeluun kuin käytännön tekemiseen. Olen tarkkaillut muiden nettisarjakuvia ja mitä asetuksia vaaditaan kuvan julkaisemiseen. Tulin huomanneeksi muiden nettisarjakuvia katsellessa, että julkaisujen välissä oleva aika saattoi vaihdella paljonkin. Jotkut päivittivät joka päivä, toiset taas kerran viikossa tai harvemmin. Itse pyrin julkaisemaan sitä mukaan kun saan sarjakuvia valmiiksi, mutta kuitenkin niin että vain yksi strippi päivässä.

Kaksi ensimmäistä sarjakuvaa olen jo saanut skannattu ja editoitua, mutta tällä hetkellä julkaisu kaatuu sarjakuvan nimeämiseen. Olenkin viime viikon aikana kirjoitellut kaikkia mahdollisia nimiehdotuksia ylös olivat ne sitten kuinka huonoja tai hyviä tahansa. Mutta blogin perustaminen siis siirtyi tälle viikolle (tavoitteena saada nimi keksittyä parin päivän sisään),joten raportoin tarkemmin sarjakuvablogin perustamisesta ja siitä kuinka lukijoita on kertynyt ensi viikon blogikirjoituksessa.

Verkkoansioluettelo

On kulunut kolmas viikko, kun ansioluetteloni on ollut julkaistuna netissä. Olen käyttänyt ansioluetteloa työnhaussa ja kerännyt lisää palautetta. Tällä viikolla saamani palaute ei ole ollut aivan yhtä hyödyllistä kuin viime viikkoinen, mutta jokaisesta palautteesta saa aina jotakin hyödyllistä irti.

Webansioluettelo

Kolmas viikko. Sivun layoutin ideointi on osittain vielä vaiheessa, mutta aloitin jo toteuttamaan navigaatiota sekä pohtimaan sivun rakenteen pääpiirteitä. Koska päätin toteuttaa sivun mobile first - tyylillä, otin käyttöön Bootstrapin. Tähän mennessä saamani ideat ovat lähinnä vain desktop - leveyksillä hyvin toimivia, joten olisi todennäköisesti hyvä käyttää mobiiliversion suunnitteluun enemmän aikaa. Teen myöhemmin erilaisen navigaation leveämmille näytöille. Pidemmällä aikahaarukalla pyrin myös ideoimaan erilaisia pienempiä töitä, joista saisin portfolioon täytettä.